Når du designer en hjemmeside til en håndværker, er der mange ting, du bør være opmærksom på. Det handler om at gøre det nemt for de potentielle kunder at finde hjemmesiden – og så skal det være nemt at rette henvendelse.

Hvis du skal designe en hjemmeside til en håndværker, er der mange ting, du skal være opmærksom på, hvis du vil sikre, at du skaber det helt rigtige fundament for, at virksomheden kan bruge hjemmesiden til at skabe vækst.

#1: Det skal være nemt at kontakte virksomheden

Det første, du skal fokusere på, er, at det skal være nemt at kontakte virksomheden. Der skal gøres brug af telefonnummer så mange steder på hjemmesiden som muligt, ligesom det skal være muligt at kontakte virksomheden både via mail og kontaktformular.

#2: Hjemmesiden skal dukke op i Google

Typisk vil en potentiel kunde søge efter den håndværkerydelse, de har behov for, efterfulgt at den geografiske placering, hvor de har behov for ydelsen. Derfor er det vigtigt, at du fokuserer på at skabe landingssider, som er målrettet efter bestemte byer på de enkelte ydelser, der tilbydes.

Nogle virksomheder tilbyder deres ydelser til hele landet, imens andre udelukkende gør det indenfor et geografisk afgrænset område. Derfor er det vigtigt, at du har styr på, hvad den enkelte virksomhed generelt fokuserer på.

Colas.dk tilbyder eksempelvis asfaltløsninger i hele landet, imens en lokal tømrer udelukkende vil tilbyde deres ydelser indenfor et bestemt område.

#3: Sørg for, at siden ser professionel ud

Selvom denne branche ikke er den vigtigste, når det kommer til at efterlade et æstetisk indtryk hos den besøgende, er det nødvendigt, at siden fremstår professionel. Det er bedre at satse på det simple, end at fokusere på at skabe en stor side med mange elementer, som i bund og grund er med til at skabe et forvirrende udtryk. Generelt bør du fokusere på, at der skal være synlige call to actions, og at det skal være nemt at finde de ydelser, man ønsker.