Uanset hvor meget de sidste par år har påvirket din virksomhed, sikrer du en

up-to-date online tilstedeværelse og interaktion med dine kunder har aldrig før

været vigtigere. Tilføjelse af en digital markedsføringskomponent til din forretningsstrategi kan hjælpe din virksomhed med at fortsætte med at vokse, selvom den står over for den usikkerhed, der ligger forude.

 

Her er fem vigtige digitale marketingstrategier til vækst i små virksomheder, som du kan bruge til at booste din virksomhed:

 

Hold dine kunder opdateret

Digital kommunikation er vigtigere end nogensinde. Mange virksomheder har foretaget betydelige ændringer i, hvordan de interagerer med deres kunder. At dele fællesskabsopdateringer relateret til din virksomhed og proaktivt holde dine kunder informeret er afgørende for at få din virksomhed til at vokse.

 

Uanset om du begynder at sælge dine produkter eller tjenester online, eller blot tilbyder ekstra kommunikation og engagement, vil du videreudvikle tillid og bevidsthed om dit brand ved at fortsætte din digitale kommunikation.

 

Tips:

 

  • Køb hjemmeside, og hold din destinationssider opdateret med alle ændringer, du foretager i din virksomhed.
  • Sørg for, at dine oplysninger er korrekte på Google My Business og andre kanaler (som f.eks. din Facebook-side), herunder kontaktoplysninger, åbningstider og eventuelle ændringer af dine tjenester, såsom muligheder for afhentning og levering.
  • Del relevante opdateringer på dine sociale mediesider.
  • Informer dine kunder om eventuelle ændringer og tilbud via e-mail marketing.

Sørg for, at din markedsføring når ud til de rigtige mennesker

Tænk på din målgruppe, og hvad de virkelig har brug for. Overvej aktivt og empatisk deres behov og bekymringer, og arbejd på, hvordan du kan levere værdi. Vær ikke bange for at spørge dine kunder, hvad de vil have – og svar derefter.

 

Sørg for, at du samvittighedsfuldt reklamerer for dine tilbud for at opnå maksimal effekt. Afhængigt af din branche skal du balancere mellem at fokusere på dine kunders kortsigtede behov og samtidig holde øje med dine langsigtede mål.

 

Tips:

 

  • Beslut hvordan dine produkter eller tjenester kan betjene efterspørgslen på afstand.
  • Opret og del indhold, der taler til dine kunders aktuelle behov og bekymringer.
  • Øg effektiviteten med retargeting-kampagner, som tilbyder fokuserede, veltimede målrettede annoncer til dem, der tidligere har interageret med din virksomhed online.
  • Nå ud til nye kunder gennem betalt søgemarkedsføring og annoncering på sociale medier, som tillader præcis målretning til dine nøgledemografier.

 

Engager dig i dit onlinefællesskab

For små virksomheder, der er afhængige af deres omgivende samfund, bør lokaliseret markedsføring og engagement være centralt i din strategi.

 

I stigende grad ønsker dit fællesskab (eller virtuelle fællesskab) at støtte lokale virksomheder – hvad enten det er gennem take-away eller levering fra restauranter i nabolaget, online shopping fra lokale butikker eller virtuelt brug af tjenester.

 

Som en virksomhed drevet af fællesskabet, sørg for, at din indholdsstrategi tager højde for lokale hensigter, og tilbyder produkter eller tjenester målrettet dit marked.

 

Tips:

 

  • Optimer din hjemmeside med lokal søgemaskineoptimering (SEO) for at sikre en geografisk målrettet tilstedeværelse på nettet.
  • Post fællesskabsopdateringer på din hjemmeside og sociale mediekanaler, og fokuser en fornyet indsats på kvalitetskundeservice.
  • Tak dine kunder og følgere på dine sociale mediekanaler og del alle de måder, de kan fortsætte med at støtte din virksomhed.
  • Giv shout-outs til alle virksomheder, du samarbejder med.

 

Brug nye kanaler til at innovere din virksomhed

Sørg for at det indhold, du deler er relevant for situationen og dit brand. Ved at gøre det kan du virtuelt uddanne eller underholde dine følgere og give din virksomhed en menneskelig stemme. Vis, hvorfor folk fortsat skal støtte dig, dine medarbejdere og din virksomhed.

 

Tips:

 

  • Opret en onlinebutik på dit websted eller via Instagram Shopping for at tilbyde dine produkter eller tjenester online.
  • Del pædagogiske tips om dine produkter eller tjenester på din hjemmesides blog og på sociale mediekanaler.
  • Opret engagerende videoindhold, lav en livestream, eller prøv en ny platform, såsom TikTok.
  • Markedsfør det, der gør din virksomhed unik, herunder dine mest relevante produkter eller tjenester, dine hårdtarbejdende medarbejdere og enhver af din virksomheds specialiteter.