SEO er muligvis et begreb du først er stødt på for nylig. Men SEO er blevet en af de helt store aktører, når det gælder online markedsføring, og det er noget som enhver virksomhed kan benytte i det omfang, de ønsker. Jo flere punkter du vælger at gøre brug af, jo mere succesful vil din markedsføring være.

Hvad står SEO for?

SEO står for Search Engine Optimization, og det går ud på at optimere din hjemmeside efter de faktorer som søgemaskiner såsom Google kigger på, når de skal rangere hjemmesider. Et mål indenfor SEO kan derfor lyde på at være i blandt de tre bedst rangerede hjemmesider på Google, når du søger efter et bestemt søgeord.

Søgeord

Søgeord er vigtige, når du arbejder med SEO, og du kan anse søgeord, som de ord dine kunder vil søge efter for at finde dit produkt. Dette kan også være, når kunden ikke ved, hvilket produkt de rent faktisk leder efter.

Hvis en kunde for eksempel står og mangler hjælp til oversættelse af en tekst, kan det være, at kunden vil søge efter ”ordbog” eller ”translate”, hvis du så har en virksomhed, der tilbyder hjælp til oversættelse af tekster, kunne det jo være fint at dukke op blandt søgeresultaterne der. Dog vil der være stor konkurrence med udbydere af ordbøger på dette ord, så det vil måske være mere passende at vælge et søgeord såsom ”oversættelse af tekster”, da det er lidt mere konkret på din virksomhed.

Når du har fundet ud af, hvilke søgeord, der passer på din virksomhed, skal du til at skrive SEO-optimerede tekster til din hjemmeside. SEO-optimerede tekster sætter fokus på et enkelt søgeord ad gangen. Teksten skal dog stadig give mening og være brugbar, ellers vil SEO ikke virke efter hensigten.

Andre dele af SEO

Andre dele af SEO inkluderer linkbuilding, hastighedsoptimering og konkurrenceanalyse.