Kommunikation i din markedsføring

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Der er ingen tvivl om at kommunikation og markedsføring går hånd i hånd. Igennem din markedsføring skal du nemlig kommunikere dit budskab ud til målgruppen. For at du ved hvad du skal kommunikere ud, så er det vigtigt, at du har en overordnet kommunikationsstrategi og kommunikationsplan.

Hvorfor kommunikationsstrategi og kommunikationsplan?

Grunden til at du skal have en kommunikationsstrategi er for at vide, hvor du gerne vil nå hen. Hvilket budskab vil du gerne have når ud til din målgruppe, hvilket image vil du gerne prøve at skabe osv. Når du har fundet den rette strategi, så skal du have en plan over hvordan det skal udføres. Det kan være at dit mål er at skabe større kendskab, leadgenerering, konvertering af leads til kunder osv. Alt efter hvad du gerne vil opnå, så skal din plan matche dette.

Når du har lagt en plan, så er det vigtigt at din grundlæggende markedsføring er på plads. Det betyder at din hjemmeside, facebook og/eller andre sociale medier skal være helt up to date. Og de skal ikke blot være up to date, de skal også signalere det budskab, som du gerne vil have ud. Det hele skal altså understøtte hinanden. Det hjælper ikke, at du generer en masse leads ind på din hjemmeside, hvis din hjemmeside så er helt forældet eller viser et andet budskab end det du ønsker.

Det kan også være, at I skal overveje om virksomheden er klar til ekstra salg. Hvis du markedsfører efter at sælge flere produkter, så hjælper det ikke, at du har meget få varer på lager, som du måske plejer, hvis du er en mindre virksomhed. Kunderne gider ikke vente i længere tid på, at du først skal have varerne på lager selv inden du kan sende dem ud. Du skal altså være helt sikker på, at alt er i orden inden du kommunikerer ud. Hvis du er i tvivl om, hvordan din kommunikation og kommunikationsplan generelt skal være, så kan du få hjælp her.

By | 2019-02-07T08:02:44+00:00 februar 7th, 2019|