Undersøgelser viser, at ca. 77% af danskerne er på Facebook i 2019, og på Instagramplatformen er omkring 42% af danskerne på i år 2019. Dette er med til at vise, at flere mennesker benytter sig af de sociale medier, og hver dag kommer der nye brugere til. Det viser derfor, at kurven for antallet af brugere er stødt stigende. Brugerne af disse medier oplever hver dag, når de scroller ned ad deres profiler, at nye billeder, reklamer og kampagner dukker op. Det skyldes, at flere virksomheder har opdaget gevinsten af medierne. Her får du derfor en guide til, hvordan du kan skabe godt indhold på din profil.

Målgruppe

Du kan ikke poste billeder eller videoer uden, at du har kendskab til din målgruppe. Hvem er din målgruppe? Kommunikation på de sociale medier er en realitet, og din virksomhed har ikke mulighed for at nå ud til alle. Du skal derfor finde din målgruppe, og undersøge interesser osv. for netop dem. Der skal være en rød tråd mellem din målgruppe, og det, som du poster på medierne. Det kan derfor være en god ide at tage på et Facebook kursus for at tilegne dig en bedre viden og forståelse for din målgruppe, og selve kendskabet til din forretning.

Billeder og videoer vækker opmærksomhed

Når indholdet skal findes, skal du tænke over, hvilken form for indhold, som fanger kunden. Lange tekster er ikke med til at fange kunden ved første øjenkast, da de hurtigt kan finde noget, som er mere interessant. Tænk: ”Hvordan får jeg kunden til at stoppe op og kigge nærmere på indholdet?”. Folk finder det mest interessant at se videoer og/eller billeder, og kvaliteten på disse skal være i orden. Undersøgelser viser, at de fleste mennesker finder videoer på de sociale medier mest interessant. Tiden, som lægger bag selve produktionen af et billede eller video, er i sidste ende godt givet ud.