Er du en ung og begyndende firmaejer? Måske startede du med at sælge produkter på Instagram, DBA eller Depop, og er egentlig blevet en smule populær på disse platforme. Nu ønsker du altså at vokse firmaet større, men er ikke sikker på, hvor du skal starte. Hvis dette lyder som dig, så læs med her.

Der er ingen undskyldning for at komme i gang

Det har faktisk aldrig været nemmere at starte sin egen webshop, end det er i dag. Mange hjemmesider gør det nemlig muligt for dig at starte dit firma igennem dem helt gratis. Disse firmaer hjælper dig både med at starte op, med designet og med, hvordan du bedst får dit budskab ud til flest mennesker. Det er et enkelt og brugervenligt system, som både gør det muligt for dig at oprette forskellige varianter af hvert produkt; farver, størrelser, osv. og tager brug af lagerstyring, som sikrer at dine kunder ikke kan købe udsolgte varer. Lær mere om gratis webshopløsninger her.

God omtale er et hovedpunkt i begyndelsen

Når det kommer til at have en webshop, er der et par væsentlige faktorer, du skal have i tankerne. Det er bla. utroligt vigtigt for dine kunder, at du og dine produkter er troværdige. Troværdighed er noget af det allervigtigste, når du er firmaejer i dag. Dette tæller især, hvis dit firma er online, da dine kunder aldrig kan være helt sikre på, om de modtager produktet eller ej.

Noget der kan hjælpe med at gøre dit firmas omtale mere troværdigt i starten, er når du plejer hver eneste kunde. Dette kan du bla tackle ved at tilbyde fri fragt, når de køber over et bestemt beløb, eller give dem en gratis ekstragave med, når de modtager produktet. Dette vil styrke dit firmas omtale, og give modtageren lyst til at anbefale dine produkter til andre.