Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til

Engang var radiospots og tv-reklamer her, hvor virksomheder gik all in, når det kom til deres markedsføringskroner, men denne tendens har ændre sig drastisk. Nu har virksomheder ændret deres mindset til at fokusere på mulighederne online. Her i artiklen kigger vi på nogle af de områder, hvor der blive investeret kraftigst fra de erhvervsdrivende.

Udseendet af hjemmesiden

Det er ansigtet ud af til, og derfor er det et must for virksomhederne, at de har fokus her. Stort set alle kunder kommer en tur forbi hjemmesiden før eller siden, og derfor skal det hele se godt ud. Er den gammel, langsom og ser måske bare knap så godt ud, viser alle undersøgelser, folk er tilbøjelige til at hoppe fra, fordi de simpelthen ikke stoler på udbyderen. En af de virksomheder, som har taget det til sig at lave en flot side er Scantron.dk, der virkelig har brugt meget energi på at få en side, som spiller til fulde.

Søgemaskineoptimering

Et ord der bliver brugt utrolig meget efterhånden. Men det kan heller ikke undervurderes, hvor vigtigt det er at ligge i toppen af Google på de vigtigste søgeord. Gør man ikke det, svarer det lidt til at have en fysisk butik, folk ikke kan finde frem til. Det sælger bare ikke særlig godt, og derfor er det noget, man skal have fokus på, hvis man vil have trafik til sin hjemmeside. Søgemaskineoptimering dækker over flere ting. Siden skal være opdateret på alt det tekniske, man skal have nogle sider, der peger ind til en, men man skal også have noget godt indhold, og her menes primært tekst. Man skal have noget indhold, der svarer på brugernes google-søgninger. Gør man det, kommer man højere op på sine søgeord.

Denne virksomhed, som sælger frugtkasser, har styr på det med hjemmesiden, men også teksten. På alle deres undersider har de en masse indhold, som forklarer de besøgende værdien, og hvordan det hele fungerer. Det er gjort nemt samt overskueligt, og det elsker søgemaskinerne, hvorfor de har nogle rigtig flotte placeringer i Google.

Brugen af sociale medier

Sociale medier er blevet en vigtig del af enhver salgsstrategi. Det er også nødvendigt, når man ser på, hvor stor en del af verdens befolkning som hver dag hopper på Instagram eller Facebook. Det er en platform, man ikke må undervurdere, og det smarte ved disse er, at du kan komme utrolig langt få selv få penge. Ydermere kan man lave nogle meget specifikke målgrupper, så man kun bruger penge på at ramme de personer, der er mest interessant for virksomheden. Det er også muligt at måle, hvad man får ud af sin investering, hvor der kan skrues op eller ned hurtigt afhængig af svaret.

Virksomheder har set mulighederne online, og de forstår udmærket, at tilstedeværelsen her er nødvendig, hvis man vil overleve i en hård branche. Der er mange grene af online marketing, men de tre ovenstående er blandt nogle af de mest centrale elementer.